Грађанска материја

1.- 

ОБАВEЗА ПЛАЋАЊА ЕЛЕКТРИЧНЕ ЕНЕРГИЈЕ КОД УГОВОРА О ЗАКУПУ ПОСЛОВНОГ ПРОСТОРА

-чл.567.ст.1 ЗОО: Уговором о закупу обавезује се закуподавац да преда одређену ствар на употребу закупцу, а овај се обавезује да му за то плаћа одређену закупнину.

Обавеза закупца да у току закупа пословног или стамбеног простора измирује рачуне за утрошену електричну енергију није законска обавеза која је предвиђена Законом о облигационим односима, већ се ради о уговорној обавези као факултативном елементу Уговора о закупу, и као такву странке је, по својој вољи, уговарају при закључењу конкретног уговора о закупу.

„Туженик као закупац пословног простора у периоду од 01.06.2000 до 10.06.2001 год. био је корисник електричне енергије и наведеног бројила. Међутим, обавеза закупца да измирује рачуне за електричну енергију за време трајања закупа није обавеза која постоји по Закону, већ постоји онда када је предвиђена уговором о закупу који закључује закуподавац и закупац. Тужилац, као закуподавац, поставио је захтев за накнаду рачуна по основу утрошене електричне енергије, па је сходно чл.220 ЗПП-а, био дужан да докаже да је ова обавеза била уговорена приликом закључивања Уговора о закупу пословног простора.“

Виши суд у Лесковцу, Гж.бр.811/10 од 29.6.2010.год.

 

2.- 

 ЗАСТУПАЊЕ МЕСНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ ПРЕД СУДОМ

-чл.84.ст.3. ЗПП-а: Заступање Републике Србије и њених органа, јединица територијалне аутономије и локалне самоуправе утврђује се посебним прописима.

-чл.3.ст.1 Одлука о Градском јавном првобранилаштву: Градско Јавно првобранилаштво предузима правне радње и користи правна средства пред судовима и другим надлежним органима ради остваривања имовинских права и интереса Града, његових органа, месних заједница, као и свих градских општина и њихових органа.

У поступку пред судом, месну заједницу заступа Градско јавно првобранилаштво.

„ Наиме, према стању у списима предмета, трећетуженог је у поступку заступао председник МЗ Радевце као статутарни заступник.

Међутим, чланом 84.ст.3 ЗПП-а прописано је да се заступање Републике Србије и њених органа, јединица територијалне аутономије и локалне самоуправе уређује носебним прописима

Статутом Града Лесковца у чл.93 прописано је да послове правне заштите имовинскоправних интереса Града Лесковца обавља Градско Јавно правобранилаштво, а одлуком Скупштине Града Лесковца ближе је одређен делокруг и функционирање Градског јавног правобранилаштва.

У чл.3 ст.1 Одлуке о Градском Јавном правобранилаштву прописано је да Градско јавно правобранилаштво предузима правне радње и користи правна средства пред судовима и другим надлежним органима ради остваривања имовинских права и интереса Града, његових органа, месних заједница, као и свих градских општина и њиховох органа, а у ст.2 да Градско Јавно правобранилаштво у вршењу послова из ст. има положај законског заступника.

Према изнетим актима несумњиво произилази да трећетуженог није заступао надлежни законски заступник, а то је Градски јавни правобранилац.“

Виши суд у Лесковцу, Гж.бр.791/10 од 8.6.2010.год.